Згідно
ст. 1 Закону від 29.11.01 р. № 2866-III «Про об'єднання співвласників багатоквартирного
будинку» (далі – Закон № 2866), «Асоціація ОСББ – це юридична особа, створена
для представлення спільних інтересів об'єднань співвласників багатоквартирних
будинків». Тобто, це об’єднання декількох ОСББ для вирішення загальних для всіх
них питань і проблем силами й коштами створеної ними юридичної особи.
Асоціація
ОСББ має мати свій статут, а також усі атрибути, права та обов'язки юридичної
особи згідно із законодавством України. При цьому, ОСББ, які об’єднались в
асоціацію, продовжують існувати, як
юридичні особи.
Асоціації
ОСББ можуть не тільки представляти інтереси об'єднань, виконувати частину їх
функцій, але й фактично управляти будинками цих ОСББ. Згідно з рішенням
загальних зборів ОСББ всі, або частини функції з управління багатоквартирними
будинками можуть бути передані асоціації, або визначеному зборами управителю.
Важливо
правильно визначити організаційно-правову форму асоціації ОСББ. Досить часто
асоціацій ОСББ реєструється як громадські організації. Однак це помилкове
рішення і воно значно ускладнює процес реєстрації асоціації. Оптимальний
варіант – зареєструвати її у формі асоціації (у формуліровці ст. 120
Господарського кодексу, далі – ГК) – організаційно-правовій
формі згідно із Класифікацією ДК 002:2004.
Створення
асоціації дає можливість забезпечити ефективне управління та економію коштів. Асоціація
ОСББ може бути юридичною особою з персоналом, достатнім для утримання всіх
будинків асоціації. Вона дає можливість утримувати лише по одній одиниці
персоналу кожного виду (одного бухгалтера, одного інженера, одного юриста і т.
д.) на всі будинки асоціації. Це вигідніше, ніж кожному ОСББ мати своїх фахівців.
При
асоціації може створюватися спільний спеціальний грошовий фонд, що значно знижує
ризики в аварійних ситуаціях та спрощує життя самих ОСББ. Асоціація дає можливість
ефективно протистояти постачальникам послуг та монополістам у судових спорах і
відстоювати свої права в усіх органах державної влади.
Для
створення асоціації треба знайти ті ОСББ, які готові до об’єднання. У кожному з
них треба провести збори співвласників будинку. На цих зборах треба
проголосувати за вступ в асоціацію, а також обрати свого офіційного
представника, який далі буде представляти інтереси свого ОСББ в асоціації. Потім
необхідно провести установчі збори асоціації, з участю представників від
кожного ОСББ, на яких затвердити статут асоціації, вирішити питання про функції
асоціації, а також про порядок голосування.
Реєстрація
проводиться за загальними правилами реєстрації юридичних осіб. Адміністративний
збір при реєстрації не справляється.
Орган,
який здійснює реєстрацію повинен видати виписку з ЄДР (у паперовій формі з
підписом і печаткою цього суб'єкта), яка підтверджує факт реєстрації асоціації.
Немає коментарів:
Дописати коментар